Na sončen petkov dan smo poskrbeli, da se je celotna ekipa spravila do pisarne – kar podvig, ko služba omogoča remote delo (več o tem tukaj), beri: lahko delam tudi od doma, ko se mi ne da iz pižame. In vseeno naredim vse, kar imam v Asani! Dopoldan smo oddelali svoje petkove taske, ob dveh pa po ukazu Ane končali z delom, pospravili laptope in na mizah naredili prostor za opravljanje team building nalog (in pivo, seveda).
Po kratkem uvodu smo se razdelili na dve skupini po tri (Matic, Luka, Ina) in štiri (Nina, Miha, Matej, Klemen), celotno dogajanje pa je potekalo pod vodstvom Ane, ki je izbrala in sestavila vrsto zabavnih nalog, katerih namen je bil ugotoviti, katere vloge v skupini prevzamemo naravno, ko so vse odločitve in organizacija v naših rokah.
Ana, ki se sicer v podjetju ukvarja z marketingom in produktnim vodenjem, pravi: »Čeprav sem že v študentskih letih doživela vrsto različnih team buildingov, je sestavljanje primernih nalog za tak poslovni team building predstavljalo kar velik izziv. Želela sem sestaviti program, ki ne bi samo povezal članov ekipe na čisto drugačni ravni, kot so sicer navajeni. Glavni cilj, ki sem si ga zastavila, je bil to, da ekipa vsaj malo začuti, kakšen je proces odločanja in ustvarjanja, ko delaš nov produkt. Vsak v ekipi ima namreč zelo specifično vlogo in se redko sreča s celotnim procesom dela, ki ga na koncu s pentljico na vrhu izročimo naročniku. Zdi se mi prav, da vsak v ekipi ve, kaj njegov del doprinese k celotni sliki produkta.
Prav tako je pomembno, da se vsak zaveda, ali je naravni vodja, operativni izvajalec ali kreativec, ki stresa ideje iz rokava. Seveda se ti trije tipi zaposlenih med seboj zlahka prepletajo, a mislim, da se vseeno dobro pokažejo, ko je skupina prisiljena, da doseže nekaj konkretnega v zelo omejenem času. To tudi olajša delo pri vseh bodočih projektih.«
Ana dodaja, da bo z veseljem delila zasnovo team building nalog s tistimi, ki si želijo tudi svoje podjetje obogatiti s prijetnim popoldanskim druženjem. Pišete ji lahko tukaj.
Prva naloga je bila zasnova fiktivnega podjetja, ki smo mu morali določiti ime, dejavnost, vizijo in tri glavne lastnosti. Vse smo zapisali na za to pripravljen list papirja in skrbno pospravili, da nasprotna ekipa ne bi videla naših odgovorov. Te smo razkrili v nadaljevanju tekmovanja, a več o tem kasneje.
Sledila je kratka a zabavna variacija na Activity, pri kateri je vsaka ekipa dobila svojo sliko, izbran član (ki je ni videl) pa jo je moral po navodilih svoje ekipe narisati na tablo. Kot si lahko predstavljate so bili rezultati kar zabavni – oglejte si jih na spodnjih slikah :).
Glavna in malo daljša naloga je bila izdelava logotipa svojega namišljenega podjetja, za katero smo imeli na voljo 40 minut, kar se nam je na začetku zdelo še preveč. Z izdelanim logotipom smo morali čim bolje predstaviti naše podjetje, njegovo vizijo in tri glavne lastnosti, kar ni bilo ravno lahko.
Časovna zanka je seveda ležala v dodatnih navodilih: pri izdelavi smo morali uporabiti barvice, škarje in lepilo, pri čemer smo se morali za zadnja dva pripomočka pogajati z nasprotno ekipo. Ker smo sicer utečena in friendly družba so izmenjave potekale z malo heca in brez pretiranega nagajanja nasprotnikom, tako da smo vsi uspešno končali svoje delo do deadline-a. Si predstavljate klanje, če ne bi bili? 😉
Predzadnja naloga je bila verjetno najbolj zanimiva in zabavna od vseh – za našo vodjo in naključne opazovalce seveda. Prednost (in tokrat slabost) pisarne v središču mesta je, da imamo vedno na voljo množico lokalov, restavracij in mimoidočih ljudi, pred katerimi se lahko rahlo osmešimo. V tem primeru smo imeli 15 minut, da se podamo na ljubljanske ulice in opravimo dve zadani nalogi: dobimo tri različne podstavke za pivo in prepričamo starejšo gospo, da se slika z enim izmed nas in logotipom našega namišljenega podjetja. Celoten postopek smo morali posneti in kasneje v pisarni deliti z ostalimi. Kljub začetnim živcem smo vsi kmalu ugotovili, da je 15 minut preprosto premalo časa za razmišljanje o detajlih, če želiš dobro opraviti nalogo – in smo jo, z veliko smeha in tekanja naokoli.
Zadnja uradna naloga je bilo ugibanje o dejavnosti in lastnostih podjetja nasprotne ekipe na podlagi njihovega logotipa. Več kot so nasprotniki uspeli uganiti, več točk je ekipa dobila za svoj logotip. Očitno preživimo čisto preveč časa skupaj, ker sta od vseh možnosti obe ekipi izbrali enako dejavnost in relativno podobne lastnosti. Mini tekmovanje se je končalo z izenačenim rezultatom, tako da je sledila še ena kratka Activity igra, zmagovalci pa so prejeli bone za burger po izbiri v Pop’s Place. Ni slabo, kajne? 😉
Naš prvi team building je potekal predvsem v duhu zabave, obenem pa smo prišli do več koristnih spoznanj glede ekipe in njenih posameznih članov, kar nam bo zagotovo pomagalo pri organizaciji dela in novih projektih. Dolg in naporen dan smo zaključili s sproščeno pijačo, pizzo in sladoledom na Petkovškovem nabrežju, kot se za ekipo iz centra tudi spodobi.
Thanks, great article.